I
כשאלוהים שינה את דעתו למען אנשי נינווה,
האם חמלתו וסובלנותו היו העמדת פנים?
לא, טבעו זנח את הכעס.
אז מה אומר לכם השינוי שעבר האל?
הוא מראה שטבע האל שלם ואינו מפוצל.
בין אם הוא מפגין סובלנות, חמלה,
או כעס כלפי בני אדם,
כולם ביטוי לצדקתו.
חמת האל היא ללא דופי,
חמלת האל וסובלנותו קדושות וללא דופי,
ואין ברייה שמחזיקה בהן.
הן נותרות יציבות לנוכח העמקה, ניסיון.
II
האל מביע את חרון אפו כשבני אדם עושים מעשים רעים.
עם זאת, אין פגם בחרון אפו.
חרטת בני האדם נוגעת ללבו,
והיא זו שמשנה את עמדתו.
חמלתו וסובלנותו כלפי האדם,
הנגיעה ללבו והשינוי בעמדתו הם ללא דופי.
הם טהורים ואינם מהולים בדבר.
סובלנותו – סובלנות טהורה; חמלתו – חמלה טהורה.
חמת האל היא ללא דופי,
חמלת האל וסובלנותו קדושות וללא דופי,
ואין ברייה שמחזיקה בהן.
הן נותרות יציבות לנוכח העמקה, ניסיון.
III
טבע האל מביע חרון אף, חמלה או סובלנות
בהתאם לחרטת האדם והתנהגותו.
כל דבר שחושף האל הוא טהור וישיר.
מהותו נבדלת מזו של כל הבריאה.
עקרונותיהן של הפעולות שמביע האל,
מחשבותיו, רעיונותיו, החלטות שקיבל,
וכן כל פעולה בודדת שלו,
נקיים מכל פגם או דופי.
חמת האל היא ללא דופי,
חמלת האל וסובלנותו קדושות וללא דופי,
ואין ברייה שמחזיקה בהן.
הן נותרות יציבות לנוכח העמקה, ניסיון.
כפי שהחליט האל, כך יפעל,
והוא ישלים את משימתו.
התוצאות יהיו מדויקות וללא דופי,
מאחר שהן נובעות ממקור ללא פגם או דופי.
חמת האל היא ללא דופי,
חמלת האל וסובלנותו קדושות וללא דופי,
ואין ברייה שמחזיקה בהן.
הן נותרות יציבות לנוכח העמקה, ניסיון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה