דברי אלוהים רלוונטיים:
לא משנה כמה אלוהים מנסה אותו, נאמנותו של מי שאלוהים בלבו לא משתנה.
עם זאת, עבור מי שאלוהים לא בלבו, ברגע שעבודת האל לא מביאה תועלת לבשרו ולדמו, הוא משנה את גישתו כלפי אלוהים, ואפילו נפרד ממנו. אלה בני האדם שלא יעמדו איתן בסוף, שרק רוצים את ברכותיו של אלוהים אך אינם מעוניינים להקריב את חייהם עבור אלוהים ולהקדיש את עצמם אליו. בני אדם בזויים שכאלה יגורשו כשתושלם עבודתו של אלוהים, והם לא ראויים כלל לחמלה. ...מי שבאמת צועד בעקבות אלוהים יכול לעמוד במבחן עבודתו, ואילו מי שלא באמת צועד בעקבות אלוהים לא מסוגל לעמוד באף אחד מניסיונות האל. במוקדם או במאוחר בני האדם האלה יגורשו, ואילו המתגברים יישארו במלוכה. השאלה אם האדם באמת מחפש את אלוהים מוכרעת על פי מבחן עבודתו, כלומר באמצעות ניסיונות האל, ובלי כל התחשבות בהחלטתו של האדם עצמו. אלוהים לא דוחה איש מתוך גחמה – הוא עושה הכל כדי לשכנע את האדם לחלוטין. הוא לא עושה דבר שנעלם מעיני האדם, ולא עושה אף עבודה שלא תוכל לשכנע את האדם. השאלה אם אמונתו של האדם נכונה או לא מוכרעת על ידי העובדות, והאדם לא יכול להחליט בנושא. אין ספק ש"לא ניתן להפוך חיטים לעשבים רעים, ולא ניתן להפוך עשבים רעים לחיטים." כל מי שאוהב את אלוהים באמת ובתמים בסופו של דבר יישאר במלוכה, ואלוהים לא יתנכל לאף אדם שאוהב אותו באמת.
מתוך 'עבודת האל ונוהגו של האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
כול מי שמכיר באלוהים בהתגלמותו מן השפה ולחוץ, אך אינו יכול לנהוג לפי אמת הציות לאלוהים בהתגלמותו, יושמד בסופו של דבר, וכול מי שמכיר באל הנראה לעין מן השפה ולחוץ ואף אוכל ושותה מן האמת שמבטא האל הנראה לעין, אך מחפש את האל המעורפל והבלתי נראה, על אחת כמה וכמה יושמד בעתיד. איש מן האנשים האלה אינו יכול להיוותר עד למועד המנוחה לאחר שעבודתו של אלוהים תסתיים. לא יוכל להיות איש כמו האנשים האלה שייוותר עד למועד המנוחה. אנשי השטן הם אלה שאינם נוהגים לפי האמת. מהותם היא מהות של התנגדות ומרדנות נגד אלוהים, ואין להם כול כוונה להישמע לאלוהים. אנשים כאלה יושמדו כולם. השאלה אם יש לך אמת ואם אתה מתנגד לאלוהים, נקבעת על פי מהותך ולא על פי הופעתך או דיבוריך והתנהגותך מפעם לפעם. מהותו של כול אדם מכריעה בשאלה אם הוא יושמד. הדבר נקבע על פי המהות שחושפים התנהגותם ועיסוקם באמת. בקרב בני אדם שגם הם עושים עבודה ואף עושים מידה דומה של עבודה, מי שמהותו האנושית טובה ושיש לו אמת, יכול להיוותר, אך מי שמהותו האנושית רעה ומי שמורד באל הנראה לעין הוא מי שיושמד. ...כול מי שאינו מאמין, יחד עם מי שאינו נוהג לפי האמת, הוא רוח רעה! מי שמבקש ומי שאינו מבקש הם כעת שני סוגים שונים של בני אדם, בעלי שני יעדים שונים. מי שעוסק בחיפוש אחר הכרת האמת ונוהג לפי האמת הוא מן האנשים שאלוהים יושיע. מי שאינו מכיר את דרך האמת הוא אויב ורוח רעה. הוא צאצא של הארכי-מלאך והוא יושמד.
מתוך 'אלוהים והאדם ייווכחו יחד במנוחה' ב'הדבר מופיע בבשר'
עכשיו אתם יודעים באמת מדוע אתם מאמינים בי? האם אתם יודעים באמת את המטרה והמשמעות של עבודתי? האם אתם יודעים באמת מה חובתכם? האם אתם יודעים באמת מהי עדותי? אם אתם רק מאמינים בי, אך כבודי ועדותי אינם נראים בכם, אזי השלכתי אתכם מעלי זה מכבר. אשר לאלו שכבר יודעים הכל, הם מטרד גדול אף יותר בעיניי, ובביתי הם רק אבני נגף. הם עשבים שוטים שינוכשו לחלוטין במהלך עבודתי, ללא כל תפקיד, ולו הזעיר ביותר וללא כל משקל; אני סולד מהם זמן רב. אשר לנטולי העדות, חרון אפי שורה עליהם תמיד ושבטי לא יסור מהם. זה מכבר מסרתי אותם לידיו של השטן ואין להם אף ברכה מברכותיי. ביום ההוא, עונשם יהיה גרוע מזה של נשים פותות. כעת אני עושה רק את העבודה שהיא חובתי; אאגד את כל השיבולים לאלומות, יחד עם אותם עשבים שוטים. זוהי עבודתי כעת. עשבים אלו ינוכשו כולם במהלך הניכוש שלי, אז גרגירי החיטה יאספו אל האסמים ואותם העשבים שנוכשו יושלכו אל האש להישרף עד עפר. עבודתי כעת היא רק לאגד את כל בני האדם לצרורות, כלומר, לכבוש אותם לחלוטין. אז אתחיל לנכש כדי לחשוף את קץ כל בני האדם. לכן עליכם לדעת כיצד עליכם להשביע את רצוני כעת וכיצד עליכם לעלות על דרך המלך באמונתכם בי. הדבר שאני מחפש הוא נאמנותכם וצייתנותכם כעת, אהבתכם ועדותכם כעת. אפילו אם אינכם יודעים ברגע זה מהי עדות או מהי אהבה, עליכם לתת לי את כל כולכם, ולמסור לידי את האוצרות היחידים שברשותכם: נאמנותכם וצייתנותכם. עליכם לדעת, העדות לניצחוני על השטן מצויה בנאמנות ובצייתנות של האדם, כמו גם העדות לכיבושי המוחלט את האדם. חובת אמונתכם בי היא לשאת עדות למעני, להיות נאמנים לי בלבד ולהיות צייתנים עד הסוף.
מתוך 'מה אתם יודעים על אמונה?' ב'הדבר מופיע בבשר'
השיתוף של האדם:
להלן המאפיינים העיקריים של אנשים שזכו בישועה. הם מסוגלים להישמע לעבודתו של אלוהים, ללא קשר להעדפותיהם האישיות. הם נשמעים לכל סוגי המנהיגות של אלוהים; אם בניסיון של עושי-שירות, בניסיון של מוות, בניסיון של תקופות ייסורים או במצוקה הגדולה הסופית. הם לקחו חלק בכל הניסיונות הללו מבלי להתבטל ומבלי להיות צבועים. חרף כל הקשיים והתסכולים שחוו, אנשים אלה מעולם לא זנחו את דרך האמת. עד עצם היום הזה הם עדיין נשמעים להסדריו של אלוהים וממלאים את החובות המוטלות עליהם. בדרך הזאת, אדם שמציית ייוושע ללא ספק. ככה זה עם אנשים שמייחלים לאלוהים בלב שלם. הם מעדיפים לוותר על חייהם היקרים וללכת בעקבות אמונתם עד הסוף. הם אומרים: "לא משנה מה יקרה, אני לא אעזוב. אני יכול לזנוח את האושר שבמשפחה, ואני יכול להשליך מעליי את רעייתי, את ילדי או את בעלי. כל עוד אתמסר לאלוהים בשלמות, יהיה בסדר." זהו ההבדל המובחן בין אנשים שעתידים להיוושע ובין אנשים שעתידים להיכחד. אלה שעתידים להינצל חווים את עבודתו של אלוהים תוך שהם מתחקים אחר האמת ומדגישים את החיים. הם ללא ספק זוכים בתוצאות משביעות רצון. השינויים בטבע החיים שלהם מתרחשים ברמות שונות. אט אט יש להם פחות דעות, הם פחות מרדניים, והם מביאים לידי ביטוי בחייהם את צלמו של אדם אמיתי. הקשרים שלהם עם אנשים אחרים נעשים רגילים יותר, והם נעשים פחות מושחתים. הם מתקדמים בהכרתם את האמת, ושואפים ללא הרף להעמיק את ההבנה כדי לזכות בבהירות. הם מוקירים את דבר האל ומשתוקקים אליו. הם קוראים את דבר האל ומשוחחים יחדיו על האמת בצורה נורמלית. הם מתמקדים בהכרת עצמם ובהעמקת השינוי של טבעם. לא חשוב איזו חובה הם מקיימים, הם תמיד שואפים, ללא ליאות, להעמיק יותר לתוך החיים. אפשר לומר שהם נמצאים במסלול הנכון באמונתם באלוהים ושאלוהים אינו צריך לדאוג יותר מדי לגביהם. הם אנשים שאלוהים די שבע רצון מהם. זהו הבדל נוסף בין אנשים שעתידים להיוושע ובין אנשים שעתידים להיכחד. אלה שעתידים להיוושע מקדישים את עצמם ככול יכולתם לאלוהים, ועושים כל מה שראוי שיעשו. הם נוקטים יוזמה בהתלהבות, והם אינם עצלים ואינם משתמטים. הם אינם מבצעים עבודה רשלנית או מרושלת. הם משקיעים את כל ליבם וכוחם בכל משימה שניצבת בפניהם, ומתייחסים אליה במלוא הרצינות. בעבודתם עם אחרים הם מסוגלים להתחשב בתועלת שתפיק המשפחה של אלוהים. נקודת המוצא שלהם היא התוצאה של העבודה. הם מתחשבים ברצונו של אלוהים ומשתדלים למלא את דרישותיו. במילויו חובותיהם, אין לאנשים אלה שום מניע אנוכי, והם אינם זוממים להיטיב עם עצמם. הם מסוגלים להתעלם מהנאות הגוף. הם לא מתווכחים על רווח או הפסד אישי. הם יכולים להניח בצד את טובת משפחתם ומוכנים לשאת קושי גופני במקרה הצורך. בראש סדר העדיפויות שלהם ניצב מילוי חובתם כראוי. גם הצלת אנשים אחרים והשקעה בעבודתו של אלוהים ניצבות בראש סדר העדיפויות שלהם. זה המוטו שלהם. יכולתו של אדם למלא את חובותיו בנאמנות היא ההוכחה לכך שיש לו מצפון ורציונליות. יכולתם להתחשב ברצונו של אלוהים ומוכנותם לשאת קשיים גופניים כדי להביא מזור לליבו של אלוהים ראויות לשבח אף יותר. מכיוון שאנשים אלה אוהבים את האמת ומתחקים אחר החיים, רוח הקודש תמיד עובדת בתוכם. הם תמיד יכולים לשתף על דבר האל ולקבל את האמת, לכן ליבם נאור אף יותר. ככל שהם ממלאים יותר את חובתם, יש להם יותר אנרגיה, ואנשים שרואים אותם מתפלאים ושואלים: "כיצד הם יכולים להשתפר כל הזמן?" הקשרים שלהם עם האחים והאחיות הרבה יותר רגילים. ביכולתם לאהוב איש את רעהו, ועם זאת להבחין בבהירות באלה שהתברר שאינם אוהבים את אלוהים ושאינם ממלאים את חובותיהם, לבודד אותם ואף לנהוג בהם בחוכמה. הם רואים את כל העולם ואת חסרי האמונה בבהירות גדולה אף יותר. הם שונאים אותם שנאה מרה, ומתמלאים שאט נפש כשהם באים איתם במגע. ביכולתם להסתדר רק עם האחים והאחיות. רק האחים והאחיות הם המשפחה שלהם; הם היו מעדיפים לחדול מקיומם מאשר לחיות בנפרד ממשפחת האלוהים. הם מעדיפים למות מאשר לא לחיות למען אלוהים. אלה הם אנשים הגונים וישרי-לבב. אם אלוהים שונא משהו, הם מוכנים לוותר עליו ולמלא את דרישותיו של אלוהים, ובלבד שאלוהים יהיה מרוצה. יש להם כבוד עצמי, והם מייחלים בליבם להצטיין ולהשיג שליטה עצמית. הם מבקשים לשרת את אלוהים, ורואים כבוד ותהילה בהיותם עושי-שירות נאמנים. בשאיפתם להצטיין הם רוצים להשביע את רצונו של אלוהים, ואם לשם כך עליהם להיות עושי-שירות, הם יעשו כן עד הסוף, עד נשימתם האחרונה. הם מאמינים שהרדיפה אחרי ברכות היא התנהגות שפלה, שאדם עם כמיהות אישיות הוא אדם חסר ערך, ושמחובתם להיות עושי-שירות ראויים. אלוהים זוכה להוד ולתהילה בקרב אנשים אלה. למרות שאנשים אלה מאופיינים במידת-מה של מרדנות ושחיתות, הם אוהבים את האמת ומבקשים צדק. הם אינם פוחדים מקשיים ואינם שוכחים את חובתם. לכן הם זוכים בברכת האל. אנו רואים אצלם ביתר בהירות את התוצאות של עבודתו של אלוהים. השינויים בטבע החיים שלהם התחוללו ברמות שונות. השקפות החיים שלהם, החשיבה, מצב הרוח הכללי, אורח החיים וכן נקודות המבט שלהם לגבי דברים, כל אלה השתנו מאוד. השינויים שהם חוו הובילו אותם להיות אנשים חדשים במידה מסוימת. חיוניותם של אנשים אלה שניצלו הולכת וגוברת ככל שמתקרב הסוף. רעננות הנעורים קורנת בתוכם. הם הלכו בגיא צלמוות וחזו באור הראשון של השחר. נדמה כאילו הקימו אותם לתחייה. בלכתם בעקבות אלוהים הם מהווים עדות איתנה. זו בדיוק קבוצת האנשים שאלוהים גזר מראש שתזכה לישועתו המדהימה.
בואו נבחן שוב את התנהגותם של אותם אנשים מרושעים שנחשפו. הם מאכזבים מאוד אנשים אחרים וגורמים להם לחשוש, לחוש בהתגלמות הביטוי "קל יותר לשנות הרים ונהרות מלשנות את טבעו של אדם." בעבר הם אמנם עבדו או עשו שירות לטובת משפחת האל, אולם כאשר אלוהים חשף אותם, הם חזרו לסורם וחשפו את פרצופם האמיתי. הם הסתננו פנימה בתקווה לזכות בברכות, אך בסופו של דבר הם נחלו תבוסה קשה ומחפירה. הם אינם אוהבים את האמת כלל, ואין להם עניין בעבודתו של אלוהים. הם מעולם לא קראו ברצינות את דבר האל. קריאת דבר האל קשה עבורם מנטילת תרופות. הם מעוניינים עוד פחות לשתף בנושא האמת. אלו המאפיינים העיקריים שלהם. מבחינתם, אין מה לדבר על הבנת האמת וחיפוש האמת, ועוד פחות מזה על הכרתם העצמית. הם חסרי אמונה; הם העשבים השוטים שזרע השטן. ביסודו של דבר אין להם חיים. בהיכנסם, לא היו להם כוונות טובות. להלן הביטויים המרכזיים לזהותם. הם אף פעם לא מעוניינים להקדיש דבר, ותמיד מבקשים להשיג עסקה טובה ולהפיק תועלת. הם מנצלים שלל הזדמנויות להפקת רווח כספי במקום למלא את חובותיהם. הם אינם משכימים קום, אלא אם כן יש בכך יתרון. הם אנשים שמחפשים אך ורק רווח כספי, ואינם ממלאים את חובותיהם בשמחה וברצון. הטבע שלהם הוא שטני, ובליבם אין כל חמלה או אמפתיה לאחרים. תאוות הבצע שלהם מבחילה ואינה יודעת שובע. הם ייאחזו בכל אדם שיועיל להם וייתן להם יתרון, ויגרמו לו לפעול בשירותם. הם פולטים שקרים ללא הרף. כל דבריהם מכילים שקרים או מילים חסרות משמעות. דבר ממה שהם אומרים אינו מדויק, כך שלעולם אין לדעת מתי הם אומרים אמת ומתי הם משקרים. הם תמיד פועלים בחשאי, ולא עושים דבר שהוא צודק ומכובד. הם לעולם לא יפתחו את ליבם ויאמרו משהו כן באוזני הזולת, אלא כשהם הם עומדים למות ומזילים דמעה או שתיים למראה ארון הקבורה. הדברים שיוצאים מפיהם הם בעיקר מילים זדוניות על אנשים אחרים, מילים שמחרחרות ריבים והאשמות, דברי רכילות וביקורת וניבולי פה המכוונים לזולת. הם אוהבים ביותר לחוש בחנופה והערצה מצד אנשים אחרים, ושכל העולם יסתובב סביבם. הם מייחלים ברצינות להיות השליטים או בעלי הכוח העליון שכולם משרתים. בשעה שהם מצליחים ויש להם מזל, הם תוחבים את זנבם בין הרגליים ולזמן-מה מעמידים פנים שהם אנשים טובים. אולם כשהם נוחלים מפלה וננטשים על ידי אלוהים, הם מגלים מיד את פרצופם האמיתי ובן-רגע מתחילים להשמיע גידופים ולטעון לאי צדק משווע, והופכים לשדים. אז הם מסוגלים לעשות כל דבר. כמו מגיפה שמתפשטת לכל עבר, הם זורים רעל בכל מקום ומפיצים שמועות כדי לרמות אנשים. כל האנשים המרושעים האלה, שביצעו כל מיני מעשים רעים, דומים זה לזה בטבעם, אם כי התנהגותם עשויה להיות שונה. הם כולם נמצאים באותו מצב נפשי, אך שונים זה מזה רק בחומרת הרוע שהם מגלים. אנשים מסוג זה נמצאים בכל מקום, וקל לזהות אותם. ניתן להסביר את זה כך: כל האנשים שמחפשים יתרון אישי במקום לבסס את מעשיהם על האמת הם אנשים רעים; כל אלה שאינם מבקשים חיים ואינם מכירים את עצמם כלל הם אנשים רעים; כל אלה שאינם תורמים דבר למרות שיש להם כסף ושאינם מוכנים למלא את חובתם, הם אנשים רעים; כל אלה שמתחמקים ממילוי חובתם במעשי מרמה, ואף מרחיקים לכת עד כדי פעולה במזיד, הם אנשים רעים; כל אלה שנאבקים לזכות במעמד, מפריעים לחיים בכנסייה ואינם נשמעים לאיש, הם אנשים רעים; כל אלה שפועלים בחוצפה ובחוסר אחריות ושאינם מקשיבים לאף אחד, הם אנשים רעים; כל אלה ששומעים את קולו של אלוהים ואינם חשים כל יראה ואפילו אינם מתחרטים, הם אנשים רעים; אלה שהטבע שלהם פראי ואלים, שנוהגים באנשים באכזריות, שתוקפים אנשים על ימין ועל שמאל בשפה פוגענית, שאין להם שמץ של כוונה לשנות את השקפותיהם; אנשים אלה אשמים עוד יותר בביצוע החטאים הנתעבים ביותר. כל אלה שחזרו לסורם, ששבו לאופיים האמיתי ושהם בדיוק כמו חסרי האמונה, הם שדים ותיקים שחושפים את זהותם האמיתית. רוח הקודש נטשה את האנשים האלה לפני זמן רב. אלוהים כבר מסר אותם לידי השטן, והם אינם משתייכים למשפחתו של אלוהים.
משיתופיהם של בכירים
לדעת יותר
מהי אמונה אמיתית באלוהים? איזה סוג של אמונה עשויה לזכות לאישור מאלוהים?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה